Kanada – patraukli, tačiau daugelio eksportuotojų dar neatrasta rinka

Kanadoje gyvena beveik 40 mln. žmonių, tad ši šalis itin domina Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojus. Apie galimybes jiems patekti ir įsitvirtinti Kanados maisto ir gėrimų rinkoje diskutavo šios šalies verslo konsultantai, Žemės ūkio ministerijos, VšĮ „Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros“ ir eksportuojančių maisto pramonės įmonių atstovai.

Seminare dalyvavęs žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius pastebėjo, kad ši rinka eksportuotojams yra labai patraukli, tačiau galimybės dar neišnaudotos, o perspektyvos – išties didelės.

„Bendras Lietuvos eksportas į Kanadą (iš viso – 125 mln. eurų), neskaitant naftos produktų, yra labai nedidelis ir tikrai neatitinka nei mūsų eksporto, nei Kanados – kaip tikslinės rinkos – potencialo. Nuo 2017-ųjų įsigaliojęs Europos Sąjungos (ES) – Kanados laisvos prekybos susitarimas daugeliui ES šalių suteikė naujų galimybių, tačiau mes dar nesugebėjome tinkamai tuo pasinaudoti. Praėjusiais metais daugiausia eksportavome žuvies produktų (už 10 mln. eurų), malybos produktų, sūrių, ledų – bet tie skaičiai yra per maži, turint galvoje mūsų galimybes. Tikiu, kad veikdami kartu galime pasiekti proveržio atveriant Kanados rinką – pakankamai sudėtingą ir turinčią savo savitumų ir reikalavimų“, – kalbėjo žemės ūkio viceministras P. Lukševičius.

Tarptautinės prekybos vystymosi kompanijos „Point One International LT“ partneris Linas Klimavičius pasidalijo sėkmingo patekimo į šalies rinką niuansais. Anot jo, kompanija, siekdama patekti į Kanados rinką, turėtų būti stabili, lanksti, nusiteikusi galimiems finansiniams praradimams ir kantri. Eksportuojami produktai turėtų daugiau galimybių susilaukti sėkmės, jei būtų aukštos pridėtinės vertės ir kokybės,  inovatyvūs, atitiktų mados tendencijas, būtų konkurencingi ir, žinoma, paklausūs.

Įmonės „Food and Bev Consultants“ vykdantysis direktorius Michael Ricciardi seminaro dalyviams pristatė eksportuotojams Kanadoje keliamus reikalavimus bei pasidalijo įžvalgomis, kokie lietuviški produktai galėtų susilaukti sėkmės.

„Didelių galimybių turi medus. Tai produktas, kurį šalis eksportuoja, taigi tai – galimybė jūsų eksportuotojams. Tačiau mes norime žinoti, kuo skiriasi Lietuvos medus nuo medaus iš kitų šalių – kokybe, skoniu, kaina? Ekologiškas medus galėtų susilaukti didesnės sėkmės. Taip pat galimybių turi mineralinis vanduo. Leidimus jam lengva patvirtinti, tačiau turime tikrinti tokius dalykus, kaip arseno kiekis ir panašiai. Vanduo Kanadoje, o ir daugelyje kitų šalių, yra produktas, kurio reikia parduoti daug, kad jis būtų pelningas, nebent jis unikalus“, – teigė M. Ricciardi.

Pradėti eksportuotojams jis siūlo nuo labiausiai žinomų produktų, pavyzdžiui, bulvių traškučių, šaltibarščių, bulvinių blynų. Tuomet aiškėtų, kokie lietuviški produktai turi paklausą Kanados parduotuvėse. Anot jo, natūralūs produktai  vis dar populiarūs, tačiau šiuo metu pozicijas stiprina ir šaldyti produktai.

„Galbūt taip yra dėl COVID-19 situacijos, kai žmonėms patogiau gaminti iš šaldytų produktų ir neiti į parduotuves, tad tokie produktai turi potencialo”, – atkreipė dėmesį „Food and Bev Consultants“ vykdantysis direktorius.

Žemės ūkio ministerija siekia padėti atverti kuo daugiau rinkų Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams, juk, anot ministerijos Tarptautinių reikalų ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjo Antano Venckaus, Lietuva išties turi ką pasiūlyti pasauliui.

„Visapusiškai palaikome mūsų eksportuotojus ir visais politiniais bei diplomatiniais būdais siekiame, kad Kanados rinka labiau atsivertų lietuviškiems produktams. Mes turime aukštos kokybės, konkurencingų produktų, atitinkančių aukščiausius kokybės reikalavimus, tad šia kryptimi matome eksporto augimą, tam ir siekiame sujungti visų mūsų pastangas bei veiklas”, – teigia A. Venckus.

Žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Kanadą 2020 m. siekė 12,7 mln. Eur.

Daugiausia eksportuota žuvies (lašišų, upėtakių), kviečių glitimo, sūrių, šokolado ir kitų maisto produktų, turinčių kakavos, paruoštų maisto produktų, pagamintų išpučiant arba skrudinant javų grūdus ar javų grūdų produktus, duonos ir pyragų, ledų.

Įmonės „Food and Bev Consultants“ vykdančiojo direktoriaus M. Ricciardi pristatymą galite rasti čia.

„Point One International LT“ partnerio L. Klimavičiaus pristatymas yra čia.

Seminarą organizavo VšĮ “Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra” kartu su Lietuvos Respublikos ambasada Kanadoje ir Žemės ūkio ministerija. 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

Share this post

Parašykite komentarą